Utah

Kan berätta lite vad vi gjorde i Utah! När vi kom dit på fredagen så åkte vi först till ett litet lokalt köpcentrum i West Valley där vi bodde, Sen till colleget för att kolla in där de skulle tävla dagen efter (tävlingen var på en skola), och sedan till hotellet för att checka in. Vi hade hyrt en bil (typ minibuss) med 15 säten då vi var 10 personer. Resten av dagen hängde vi mest och jag och Julianna sprang runt och kollade in området, det fanns en bio några 100 meter bort så på kvällen sprang vi iväg och kollade på en ranson film.

Lördagen åkte vi in till Salt Lake och gick först runt och kollade vid templet där och sen mötte jag och Julianna upp en utav mina kompisar Isabelle som har sin värdfamilj där uppe. Det var kul att ses och vi gick runt på ett litet större "mall" där resten av dagen. Det var helt sjukt hur vi snackade engelska även fast bi båda är svenska OCH det kändes inte ett dugg konstigt!!! Sjukt hur mycket man verkligen kommit in i engelskan! Senare på dagen fick vi reda på att en utav våra kompisar som bor i Idaho just nu var också in Utah och på samma tävling som Renee var på! Hon gjorde precis som jag att hon började köra AG här i USA efter att ha kört trupp i Sverige. Hon tävlade tidigare på dagen så hon kom också ner till SLC senare på dagen och hängde med oss en stund. Jag träffade alltså två svenskar från två olika stater på samma dag. Grymt kul!
Runt 5 tog jag och Julianna bussen tillbaka till West Valley då de andra (min värdfamilj m.m) åkte tidigare på grund av att de skulle tävla på eftermiddagen.

Söndagen och sista dagen var det dags för något som jag väntat sjukt länge på, nämligen att åka SLALOM!! Som jag saknat det! I Sverige bor jag 20 min från Romme så åker skidor ganska ofta. Vi drog oss bort upp i bergen till ett skidställe som vi hyrde skidor från och sånt. Julianna har ju aldrig åkt skidor i sitt liv så jag fick mest ta hand om henne och vi åkte bara gröna backar, men det var skönt att komma ut i snön igen! Som jag har saknat snön utan att egentligen tänkt på det.
Efter en dag på skidor drog vi oss till the cheesecake factory för att köa lunch (jag beställde Lax som jag inte ätit på 30 år känns det som) och sen till flygplatsen då vi fick lov att lämna in hyrbilen klockan 5. Vårt flyg däremot slutade med att vara ca 3h sent så vi satt vid gaten och väntade. Tur att de hade gratis wi-fi och att jag hade datorn med mig. Vi kom hem runt 12  och då var det bara att säga godnatt och hejdå för denna resan.

Flyget från PHX till SLC

Jag och Isabelle i början av dagen. Glömde helt bort att ta bild med Rebecca men kan länka bådas blogg!

Jag och Julianna påväg hem med bussen. Vi hade lite problem då vi inte hade någon ide vart vi skulle kliva av. Sen såg vi att vi åkte förbi hotellet men som tur var var nästa hållplats den sista så vi satt kvar och åkte tillbaka till den tidigare hållplatsen när bussen skulle tillbaka till SLC.

Morning coffee

2 Joel:

skriven

Hej!

jag har ett erbjudande till dig. Jag hittar inte din e-mail så skicka gärna ett mail till adressen som jag uppgav!
Ha en fortsatt trevlig USA-vistelse :)