Run, Forrest. Run

Sen jag kom hem ifrån Staterna så har jag försökt att få tillbaka en hälsosammare rutin. Det är väldigt svårt att vara nyttig när man är i USA eftersom det är mycket snabbmat, man åker bil överallt osv. och jag är ganska säker på att jag gått upp några kilon.. Jag vill självklart vara vältränad och en sak som jag hatade förut (kanske gör det fortfarande) är att vara ute och springa. Ändå så är jag ute minst 3 gånger i veckan nu.
 
Jag har alltid hatat att springa och jag blir så lätt uttråkad, därför orkar inte den mentala delen och det slutar upp med att jag går halva vägen. Jag har då försökt att jobba förbi det eftersom att springa är en sådan enkel sak att göra, på morgonen, eller eftermiddagen, eller när som hellst egentligen. Och om du är som jag pch hatar att springa, lyssna på mitt tips som förhoppningsvis hjälper för dig också. 
 
Skogsstigar! Att springa i skogen på smala stiger är så kul så jag vet inte vad. Nu är det ju så att jag älskar att vara ute i skogen där det är tyst och så fridfullt, och det kanske hjälper lite grann, men prova det du också. 
För mig är det alltså enklare att springa på stigar fulla med stenar och rötter, bara för då måste jag tänka varje steg jag tar så jag inte trillar. Det får min hjärna att glömma hur tråkigt det är och det blir mer som ett roligt uppdrag på något sätt. Även uppe i skogen jag springer i, finns det hundratals stiger om leder överallt och går in i varann igen så jag springer aldrig samma väg och på det sätter blir jag inte uttråkad heller. Prova det du också om du som jag, hatar att springa. Det kanske funkar, det kanske inte funkar, men du vet aldrig försen du provat. 
 

Och btw, att springa i skogen är dubbelt så bra för dina knän än att springa på asfalt! 
 
Köpte en ny sådan här eftersom min förra var till min 4s. 

Kommentera här: